کشف گونه ای جدید از پرندگان در مناطق کوهستانی کشور عمان


پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران: برای نخستین بار در ۴۰ سال گذشته، گونه ای جدید از پرندگان شناسایی شد. این گونه که از جنس Strix و تیره جغد هاست، به توجه به منطقه کشف در مناطق کوهستانی شمال کشور عمان، به نام جغد عمانی (Omani Owl) نامگذاری و معرفی شده است.

اولین بار در فروردین امسال هنگامی که محققین مشغول ضبط صدای جغد عربی بودند، متوجه صدایی عجیب و ناآشنا در دستگاه ضبط صدا می شوند که با صدای گونه های شناسایی شده جغدها تفاوت داشت.
ادامه بررسی منطقه برای کشف صدای ناشناخته در خرداد انجام میشود و محققین این بار موفق می شوند از فاصله نزدیک از گونه ای ناشناخته تصویر تهیه کنند که منجر به معرفی گونه ای از جدید از جغد ها می شود.

گفتنی است فعالیت های مربوط به کشف این گونه در قالب پروژه ای به عنوان Sound Approach انجام گرفته است که با هدف مطالعه صدای پرندگان و کمک به محققین و پرنده شناسان برای درک بهتر صدا در پرندگان و کاربرد آن در بررسی های علمی در جریان است. این گروه تاکنون موفق به ضبط بالغ بر ۵۰ هزار صدای مختلف از حدود ۱۰۰۰ گونه از پرندگان شده اند.
Omani-Owl.jpg




آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید:

برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:

بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .

شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: